Činnost ústeckého PANELu pokračuje
V Ústeckém regionu byly prvotním impulsem pro vznik a působení PANELu humanitárních organizací města Ústí nad Labem povodňové události z roku 2002 a 2006.
V listopadu roku 2007 byla obnovena aktivní setkávání pracovníků neziskových organizací pomáhajících při povodních (Centrum krizové intervence Spirála, o.s., Dobrovolnické centrum, o.s., Oblastní charita Ústí nad Labem) a humanitárních organizací (ADRA, o.s., Člověk v tísni, o.p.s.), složek Integrovaného záchranného systému (Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje). Dalších jednání se zúčastnili i zástupci samosprávy, veřejné správy a dalších neziskových organizací.
Uskutečněné akce:
· I. regionální konference Ústeckého kraje Víme o sobě? Mimořádná událost - pomáháme sami a dokážeme to i spolu? - 4. září 2008, Ústí nad Labem,
· vydání regionálních letáků „Když (náhle) zahyne blízký“ a „Prožili jsme dopravní nehodu. Jak dál?“.
Spolupráce členů PANELu při poskytování pomoci občanům a organizacím:
· např. dopravní nehoda u Panenského Týnce a Velemyšlevsi v roce 2008 – Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje, Terénní krizový tým o.s. Spirála, Dobrovolnické centrum, o.s., aj.
· bleskové povodně na Děčínsku v roce 2009 – Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje, Terénní krizový tým o.s. Spirála, Člověk v tísni o.p.s., aj.
· dopravní nehoda u Loun v roce 2010 – Terénní krizový tým o.s. Spirála, aj.
Výhled do budoucna:
· organizace II. pracovního setkání Víme o sobě, 4. listopadu 2010, Ústí nad Labem,
· vydání letáků s regionálními kontakty „První občanská pomoc“ a „Povodně“ apod.,
· podpora vzniku místních terénních krizových týmů.
Kontakt:
Organizační zaštítění PANELu: Mgr. Lenka Černá, ředitelka, Dobrovolnické centrum, o.s., e-mail: lenka@dcul.cz, tel.: +420 606 512 905.
Terénní krizový tým o.s. Spirála: Bc. Zuzana Lešková, vedoucí, e-mail: spirala.cki@volny.cz, Linka pomoci s nepřetržitým provozem +420 475 603 390.
Text byl vytvořen pro Psychosociální intervenční tým ČR (http://pit-cr.info), autorka: Mgr. Jana Majzlíková, 23. 6. 2010.