Psychosociální intervenční tým ČR
  |  Úvod  |  Kdo jsme  |  Aktuality  |  Události  |  Rituály  |  Dokumenty  |  Fotogalerie  |  Odkazy  |  JSME LIDI, NE ČÍSLA - POVÍDÁME SI A DĚKUJEME  | 



Vytvořit nový účet
Zaslat zpět heslo





Je a není to všude stejné
Moc se mi líbí přístup paní učitelky mého syna tady v Belgii.

Syn chodí do 6. třídy klasické katolické francouzské školy. Jejich učitelka je s dětmi ve spojení prostřednictvím emailu. Každý den dětem pošle jeden pracovní list, který má dvě strany A4: z jedné strany jsou cvičení z francouzského jazyka, z druhé z matematiky. To se tady považuje za základ vzdělání, na ostatní předměty není takový důraz. Paní učitelka se snaží děti také nějak rozveselit a zároveň je aspoň trochu vidět, udržet v nich tvořivého a bystrého ducha. Minulý týden jim například vždy poslala nějakou svou fotku jako hádanku – např. aby uhodly, kde se na fotce nachází, nebo jakou zrovna dělá svou nejoblíbenější činnost (držela v ruce knihu s křížovkami). A zároveň dá podobný úkol i dětem ze třídy. Děti se měly nějak vtipně vyfotit v nějakém stěsnaném prostoru (např. pod stolem, v krabici atd.), aby tím symbolicky ztvárnily to, že jsme teď všichni omezeni v pohybu a doma. Další den se měly nějakou veselou formou vyfotit při čtení, třetí den vyrobit nějakou fotku s pozadím nebe, jakože létají, předpokládám, že to mělo v dětech alespoň trochu zvýšit pocit volnosti.
Před víkendem natočila paní učitelka dvouminutové video, kde sama dětem předčítá krátký diktát. Natočila se doma, na neustlané posteli, dvakrát jí vejde do obrazu její malá dcerka. - Nepředstírá tam dokonalou ženu, taky je přece nyní hlídající matkou na home office. Druhý den poslala správný text diktátu v příloze.

A dnes nám přišel i tvořivý úkol z náboženství. Ten jsme ještě pořádně neprozkoumali, ale jde o nějaké výňatky z biblických textů, jejich přiřazování, vytvoření nějakého vlastního uměleckého díla na motivy vybrané pasáže z textu, která se dítěti líbila (báseň, kresba, píseň nebo rukodělný výrobek atd.). Děti si taky mají každý den zaznamenávat tzv. „lajky“ – jednu věc nebo událost, která se jim líbila, i kdyby to mělo být třeba jen to, že vysvitlo sluníčko, nebo že měly nějaký dobrý oběd. Každopádně zatím nám příprava do školy nezabrala denně více než hodinu a půl, což je opravdu fajn.

Pro mladší dítě nám paní učitelka ze školky posílá na začátku týdne spoustu psaných návodů i fotonávodů, co, jak a z jakých materiálů lze s dětmi tvořit, ale zároveň radí děti nepřehlcovat podněty a nechat je i odpočívat a občas se i nudit.

Za důležité považuji i to, že na začátku přechodu dětí do vzdělávání v domácím prostředí přišlo všem rodičům také pár slov od ředitelky školy. Doporučuje dětem, aby byly činorodé a věnovaly se činnostem, jako jsou stavebnice, puzzle, hádanky, deskové hry, četba a poslouchání příběhů, ruční práce, vaření, kutilství a pozorování ptáků a přírody. Také navrhuje vést si malý deníček, kam každý den můžou děti vytvořit kresbu nebo udělat malý zápis, k němuž mohou připojit komentář i rodiče.
 
Důraz je zde neustále kladen na dobře strávený čas v rodině a na mezilidské vztahy obecně. Tohle na Belgii miluji.

Zuzana, toho času v Belgii, 22. března 2020
Připojte se k nám na sociální síti



Kalendář

září
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Zobrazení - celý měsíc